09 de maig, 2021

SABIES QUE... EL CENTRE DE SERVEIS SOCIALS TÉ UNA GRAN DIRECTORA?

Em considero una persona molt privilegiada. Ja fa gairebé 14 anys que vaig arribar al barri del Guinardó com a treballadora social i ara en fa cinc que vaig passar a ser la directora de l’equip.

Les funcions que tinc com a directora, com us podeu imaginar son moltes, però per resumir-ho diria que el meu encàrrec és tenir la visió global de tot el que es fa al nostre servei i fer que encaixi el trencaclosques acompanyant a l’equip en el seu dia a dia, potenciant el treball en xarxa i estant a disposició del veïns i veïnes del barri. Tinc la responsabilitat de gestionar l’equip del Centre de Serveis Socials, 20 professionals de diferents disciplines que treballem en equip per a poder oferir un servei públic de qualitat al barri. Es tracta d’un equip excepcional, positiu, empàtic, potent, alegre, innovador en les seves propostes, amb força creativitat per dissenyar projectes que ajuden a trobar diferents alternatives a les problemàtiques que es presenten, professionals que creuen en la seva feina, que s’impliquen al màxim per estar al costat del ciutadà i oferir-li resposta i acompanyament. De vegades ens indignem veient la situació de vulnerabilitat que pateixen algunes persones, les injustícies socials evidents que s’han agreujat en aquest últim any, però dins l’equip, trèiem forces per avançar.
M’agraden moltes coses de la meva feina, però el que més m’enriqueix son els somriures que es dibuixen a la cara de les professionals quan m’expliquen èxits que han aconseguit les persones a les que atenen, l’alegria amb la que m’expliquen quan acaben un projecte grupal i han vist canvis en els participants, i la motivació i el positivisme amb el que treballen per posar el millor d’elles dia rere dia.
A serveis socials estem molt connectades amb les entitats i serveis amb les que, compartim l’objectiu de millorar el benestar de les veïnes i veïns del Guinardó. Per això, amb els anys, he anat coneixent el barri, les entitats, els veïns/es, professionals d’altres serveis, amb les que hem compartit projectes, taules, actes ... tothom implicat en la millora del barri.
Vull agrair al Guinardó l‘oportunitat que m’ofereix cada dia de confirmar que, tot i les dificultats, entre tots podem seguir construint barri i apaivagar les dificultats en les que ens trobem en el moment actual. Tothom és necessari i és important que caminem plegats.
Ens trobem pel barri!
Mireia Gasol

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada