25 de març, 2019

Entrades i sortides de vehicles a la plaça Maragall.


Donada la preocupació que ens han fet arribar els veïns i la observació de les retencions del trànsit al Pg. Maragall, es fan les següents propostes de modificació de la regulació de la cruïlla i del carril bici:
- Per seguretat (es un carrer amb fort pendent) el semàfor dentrada a la plaça per Teodor Llorente shauria de modificar per a fer que el groc intermitent utilitzes el llum inferior i quan passa a groc ho fes pel llum del mig, tal com es fa al semàfor dentrada al Pg. Maragall des de Mascaró. Ara molts vehicles passen en groc per que es molt difícil esbrinar quan es produeix el canvi.

- Coordinar lona verda en sentit Horta, endarrerint el semàfor de Puerto Principe, per a deixar lliure la Plaça Maragall i deixar arribar al semàfor de Teodor Llorente als del sentit centre ciutat.
- Modificar el carril bici de Teodor Llorente fent un canvi de vorera dels senars a la vorera dels parells a la cruïlla de Garrotxa, (les bicicletes podrien, amb groc intermitent, canviar de cantó mentre els vehicles tenen el semàfor vermell). Llavors el creuament del Passeig Maragall es podria fer per el costat d'Horta (com sha fet als carrers de Sant Antoni Maria Claret  i Industria), no fent necessària la fase semafòrica dedicada.
A més a més:
- Augmentar la duració del verd a la entrada de la plaça sentit Horta(es dun carril)
- Disminuir, si cal, la fase del verd daccés des de Teodor Llorente (te dos carrils)
Motius:
L’accés a la plaça pels tres carrils del Passeig Maragall en sentit Horta, ha quedat en, un exclusiu bus (amb semàfor dedicat), un de gir obligatori a Olesa i Navas, i, el tercer per continuar en sentit Horta.


La reducció de capacitat del Pg. Maragall ha sigut molt alta al quedar només un carril en sentit Horta.

La fase verda per l’accés de vehicles a la plaça en sentit Horta es d’un 26% del temps del cicle semafòric, quan la fase verda del vehicles que, amb el mateix sentit Horta, creuen Trinxant i també dels que surten de la plaça creuant Puerto Principe  es d'un 50%.
Això esta agreujat pel fet de que la descoordinació de la fase verda entre el semàfor d’accés a la plaça i el de sortida (cruïlla Puerto Principe) que talla la sortida de la plaça 3 segons abans que es talli el d'entrada. Això fa que la plaça quedi plena de vehicles, (vegeu les fotos)  que inclús queden aturats tapant el carril de gir de en sentit centre cap a Navas i obligant als vehicles a fer maniobres difícils, especialment al bus V25, també aquest fet dificulta el pas del vehicles demergències en senti horta.

Aquesta descoordinació també ajuda a que els que van sentit centre ciutat, s'aturen al semàfor de Puerto Principe, tanca abans de que arribin, els que esperen per girar cap a Navas, després dels ciclistes, giren i quan s'obre el semàfor de Puerto Principe, els que volen girar s'han de tornar a esperar tot un cicle per girar. Endarrerir el semàfor de Puerto Principe facilitaria que arribarien al semàfor per girar abans de que es posi verd i poden girar en el mateix cicle.

Fa uns mesos es va enllaçar el carril bici de Teodor Llorente amb el carril del carrer Olesa, fent una diagonal que creuava la cruïlla i que va requerir una fase exclusiva per a les bicicletes, (la nova regulació de la cruïlla va fer necessàries tres fases semafòriques). Actualment circulen menys de 10 bicicletes per hora.

El carrer Teodor Llorente per accedir a la plaça te una fase verda (en realitat groc intermitent) del 31%. Com a comparació la fase verda pel Pg. Maragall a la cruïlla amb la Rda. del Guinardó sentit Horta es també del 26% però el Passeig te dos carrils. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada