16 d’octubre, 2025

REUNIÓ AMB LA NOVA DIRECCIÓ DEL CAP GUINARDÓ EL 6-10-2025

L’Associació de Veïns i Veïnes ens vam reunir amb la nova directora del CAP Guinardó, Dra. Amalia Espinosa i amb la referent d’atenció al ciutadà Montse González.
Va haver-hi un intercanvi d’opinions dels resultats de l’ENQUESTA sobre el grau de satisfacció i l’accessibilitat al CAP, que vam fer al maig entre alguns usuaris. Als nostres resultats es feia palesa la satisfacció amb el tracte de tots els professionals, un cop assolida la cita, però el problema rau en la dificultat d’assolir la data de la visita presencial o telefònica. També el retard en la realització d’algunes proves i en la visita amb especialistes. Des d’aquí volem agrair a totes les persones que ens van donar la seva opinió en les enquestes i demanem al veïnat que continuï col·laborant fent-nos arribar les seves impressions sobre el funcionament del CAP a: avvjoanmaragalldelguinardo40@gmail.com .
La directora ens va explicar les diferents mesures que han implementat darrerament per millorar la comunicació als usuaris i per escurçar el temps d’espera de les visites presencials. El contacte telefònic ha millorat, oferint franges horàries fins i tot per a les respostes i el presencial millorarà doncs hi ha un metge més que alleugerirà la llista d’espera per les visites. Feia 10 anys que ho demanaven donat el creixement continuat de la població al barri.
Tornem a insistir a oferir la nostra ajuda per millorar l’accessibilitat digitalment, fent millor ús de la e-consulta.
Pel que fa a l’accessibilitat física al CAP, posem de manifest la manca d’espais d’aparcament per minusvàlids per facilitar l’accés des de la plaça, ja que amb dos no n’hi ha prou, sobretot en hores punta. També de les dificultats en l’accessibilitat al CAP des del pàrquing quan el mercat està tancat.
Vam informar de la demanda que hem fet a TMB, des de fa temps, perquè el 117 tingui una parada al C/ Garrotxa per facilitar la pujada al CAP.
Parlem de temes de salut comunitària, amiant, vacunacions, relació amb els Serveis Socials, d’atenció a les 5 Residències assignades on hi ha un equip específic que se’n fa càrrec.
Agraïm la interacció de les Referents de Benestar Comunitari amb el barri, en les diferents sessions i tallers que han muntat pel veïnat.
Traslladem la demanda del barri, com usuaris, perquè facin saber al Departament de Sanitat la necessitat d'ampliar recursos per millorar l’accés als serveis sanitaris per millorar la nostra salut!
Demanem la periodicitat d'aquestes trobades per copsar els canvis i per redirigir les nostres peticions, a poder ser abans de la nostra assistència al Consell de Salut d’H-G.
Aquest mes la revista CARRER de la FAVB fa un monogràfic sobre l’atenció primària: Atenció primària, la pedra angular de la Salut els barris. https://carrer.cat/article/atencio-primaria-el-pal-de-paller-del-sistema-sanitari/
S’hi fa un repàs del paper fonamental de l’Atenció primària i la situació actual assenyalant mancances i reivindicacions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada