21 de febrer, 2021

PARLEM AMB L’EQUIP DEL CAP GUINARDÓ

El 10 de febrer la Comissió de Salut de l’AVV ens vam reunir telemàticament amb l’Equip directiu del CAP per a posar-nos al dia de com s’han reorganitzat arrel de la pandèmia. També hi va assistir la Consellera de Salut del Districte.
Han tingut una activitat frenètica sumant a l’atenció habitual: la vacuna de la grip, del coronavirus, les PCR... que comporta un flux de gent important al C.A.P. Han diferenciat el circuit Covid i l’atenció no Covid fent, èmfasi en la via d’accés.
Aprofitant la infraestructura favorable de l’edifici han reduït els fluxos de persones dins el CAP perquè tenen dues portes (que ara una és d’entrada i l’altre de sortida) a més a més de la d’emergència.
La població en general ha estat molt col·laboradora des de l’inici d’aquestes mesures.
Han patit la manca de continuïtat per haver de suplir baixes, malgrat que han intentat que l’usuari no hagi hagut de passar per diferents professionals i, a poc a poc, van reconduint cada cas. La tercera onada els ha trasbalsat. Malgrat tot la pandèmia ha servit per potenciar les altres línies de treball i alleugerir les llistes d’espera a l’hora de demanar una consulta i poder cribrar amb altres sistemes.
Han hagut d’implementar fórmules no presencials, tan per reservar cita com per a fer visites. Si sumem els accessos al CAP per internet a través de la meva salut, tot plegat ha reduït la llista d’espera. La derivació a la resposta telefònica es fa en benefici de la rapidesa en l’atenció i la reducció de la mobilitat innecessària en aquest moments de pandèmia, prioritzant necessitats. Amb tot, atenen presencialment a tothom que hi acudeix. Ens animem a fer servir La Meva Salut i la e-consulta. Ens podem donar d’alta per internet.  https://catsalut.gencat.cat/ca/serveis-sanitaris/la-meva-salut/
L’àmbit sanitari d’aquest C.A.P. limita Mare de Déu de Montserrat, Arc de Sant Martí, Passeig Maragall, Pare Claret i Cartagena.
Fan l’atenció sanitària a 5 Residències del barri: Mercat del Guinardó, Caliu, Les Dàlies, Baró i Mascaró. Una doctora i una infermera del CAP tenen comunicació i atenció directa amb l’usuari. Dels brots, cribratges, subministres de material, protocols d’actuació, formació, supervisió, se’n ocupa el CAP, tant de residents com de les persones treballadores.
Actualment les residencies estan satisfactòriament controlades i porten a terme amb èxit els protocols.
Respecte a les vacunes, les residències tenen un percentatge d’usuaris de més del 90% vacunats amb la segona dosi i de personal de més del 70%, una mica menys per al personal de l’ambulatori, doncs no han arribat més dosis.
Les dificultats per les malalties no Covid a les residències són les mateixes que amb la població en general, amb les llistes d’espera dels hospitals i especialistes com el resta de la població.
També realitzen actuacions en l’àmbit de la Salut Comunitària. Sobre salut mental, fan consultes antena un psiquiatre i una infermera que deriven al CESMA.
Les vam felicitar per la professionalitat i els esforços que han fet en aquests temps de pandèmia. Des d’aquí volem reiterar la importància de l’Atenció primària i la necessitat d’abocar més recursos als serveis públics.

1 comentari:

  1. he fet servir la consulta de la meva salut i sempre he tingut molt bona resposta

    ResponElimina