20 de març, 2024

Proposta d'alguns temes de Mobilitat al Guinardó.

Hem demanat una reunió a Districte, estiguin o no fent ja el pla de mobilitat i/o el pla director de la bici.
També tenim aquesta proposta d'allargar el bus 39 fins al carrer Cartellà, o fins al passeig Maragall.
També estem pendents de que l'Ajuntament publiqui la unificació de les zones verdes d'aparcament 17 i 23.
Quan hem demanat al Districte una reunió per parlar sobre mobilitat, ens han dit que en aquest mandat no es reunirà el Consell de mobilitat del Districte i que els temes s’abordaran en un procés Participatiu par fer un Pla de mobilitat del Districte que engegarà al setembre o bé que en parlem al Consell de barri.
Nosaltres no hi estem d’acord, ja que aquest sistema de treball no és operatiu. Han passat 10 mesos des de les últimes eleccions municipals i no hem pogut abordar cap dels temes pendents de mobilitat.
Per aquest motiu hem adreçat al Districte la demanda de fer una reunió sobre el tema i que no vagin passant els mesos sense poder-lo abordar.
Aquest és el llistat de temes sobre mobilitat que proposem des de l’AVV.
1.   Plaça Maragall: quines previsions hi ha per les obres de l'L9? Com quedarà la superfície? On es col·locarà l’estàtua? Hi ha algun projecte en redacció? S’ha de tenir en compte la continuació del carril bici fins Horta.
2.   Continuació del carril bici de Passeig Maragall fins Horta. Atenció a com fer-la a la Pça. Maragall, amb la previsió de saber quan acabaran les obres de l’estació de la línia 9 i la posterior arranjament de la Plaça.
3. Carril bici a la Ronda Guinardó: connexió de tot el tram en calçada fins al Passeig Maragall, definició del disseny/ubicació. Coordinació semafòrica, especialment cruïlles Escornalbou, Vinyals i Rubió i Ors.
4.  Connexió bici per MD Montserrat (compartir amb el carril bus sentit Besos?)
5.  Aparcaments subterranis al barri? Entre ells el d’Escornalbou/Plaça Ramona Fossas aprovat en el planejament al 2010. Possibilitat de negociar amb la propietat unes places de pàrquing d’ús públic als antics Laboratoris Esteve. Previsions per poder ampliar voreres amb arbrat.
6.  Parada del bus V23 al Hospital de Sant Pau. (Fer el mateix recorregut que el 191 sentit Can Baró), es canvia la parada 3638 per la 3559 molt més propera a l’Hospital.
7.  Millores 117 (connexió a l’Hospital de Sant Pau en els dos sentits). Nova parada a Garrotxa.
8. Millores diversos semàfors de la Ronda i del Passeig Maragall: Vinyals - Teodoro Llorente - Ronda (carril bici), Escornalbou...
9. Cruïlla Ronda Guinardó – Pg. Maragall. Estudiar com la optimització de forma que es disminueixin les cues del vehicles que circulen per la Ronda en sentit Besós, abans durant el tall en sentit Llobregat la circulació era més fluïda que ara.
 
Millores a fer en el carril bici del Pg. Maragall (Indústria-Pça. Maragall)
- Parada Bus Indústria – Maragall (Camp del Arpa) 1305. Falta establir doble punt de parada.
- Passos de vianants. Durant la redacció del projecte del carril bici es van demanar dos passos de vianants nous un S.A.M. Claret i un altre a Escornalbou, no s’han fet i els seguim demanant.
- Cruïlla Escornalbou. La cruïlla té tres fases verdes: la primera és vehicles sentit horta i gir esq. cap Escornalbou, la segona és vehicles en sentit Centre i la tercera és la de vianants creuant el P. Maragall.
Proposem un canvi del ordre de les fases: deixant la fase de verd sentit Horta i fent a continuació la fase de vianants i per últim la de vehicles sentit centre.
Això facilitaria la coordinació amb Villar (ara en contrafase)
- Parada Bus 1660 Pl. Maragall-Xiprer, arranjar el toll.
- Cruïlla Pg. Maragall – T. Llorente-Olesa-Pça. Maragall: Ajustar els semàfors, tenim el primer bàcul (vorera parells) el llums sentit Centre que s’apaguen quan els vianants tenen verd . Quan es posa vermell el semàfor del Pg. Maragall sentit Horta triga uns 12 segons en obrir-se el pas de vianants encara a que el vehicles que surten de la Plaça estan aturats. Algun semàfor de vianants té molt poc decalatge amb el dels vehicles. La obertura de Teodor Llorente és amb groc intermitent i es dificultós pels conductors quan s’acaba la fase i la llum groga passa a fixa per avisar a vermell. També el pas de vianants Olesa-Illot-Pg. Maragall, hauria de ser considerat un pas continu el pas a verd i a vermell hauria de ser idèntic pels quatre semàfors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada