Pàgines

Més Pàgines

29 de desembre, 2015

INAUGURADA OFICIALMENT L'ESCOLA BRESSOL GUINARDÓ

El dia 23 d'aquest Desembre del 2015, gairebé 4 mesos deprés de posar-la en funcionament, s'ha fet la inauguració oficial de l'Escola Bressol Guinardó que l'Ajuntament ha construit a l'illa del Mercat del Guinardó. Les eleccions al país ho han condicionat així.

El distribuidor
Amb un diseny molt actual disposa d'espais amplis i ben condicionats.
 

 

Les aules estan molt ben equipades.
Te cuina propia.
I aparcament!
Com podeu veure es una bona instal·lació per al Barri.Que la gaudim molt tots!
A la inauguració hi va assistir la Regidora del Districte i altres regidors i consellers, així com els tècnics municipals del Districte.
També hi va haver un contacontes per als infants de l'Escola.
Llarga vida a l'Escola Bressol Guinardó!



24 de novembre, 2015

IV ANIVERSARI DE L'OBSERVATORI GUINARDÓ-CAN BARÓ

Celebrem el IV aniversari de l'observatori del Guinardó-Can Baró.

Si, companyes, ja han passat quatre anys, i moltes experiències compartides.
Es per això que us invitem el proper dissabte, dia 28, a les 17,30, Casal d'Entitats Mas Guinardo, per veure el documental que hem preparat.
Farem un debat i un pica-pica.

Salut,

20 de novembre, 2015

NOU EDIFICI PER A RECERCA AL RECINTE DE SANT PAU

La fundació de l'Hospital de Sant Pau ha convidat a la nostra Associació de Veïns i Veïnes a una presentació del nou edifici que està construint en el seu recinte per acollir totes les dependencies actualment escampades a la part alta del recinte dedicades a la importantíssima tasca de recerca del complex hospitalari.
Imatge virtual del nou edifici per a Recerca del Hospital de Sant Pau
La presentació ha estat molt interessant i formativa.
 
Perquè pugueu fer-vos una idea del que ens han presentat us hem fet un enllaç en que es presenta el projecte.
Enllaç: Nou edifici de recerca
Per coneixer que es fa al Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau podeu veure el video que hi ha en aquest enllaç: Institut d'investigacio biomèdica

XERRADA SOBRE ECONOMIA SOLIDARIA

L'Observatori de l'Assemblea Social del Guinardo-Can Baró, organitza una xerrada sobre economia solidaria.
Dilluns 16 novembre, a les 19 h., Mas Guinardo.

03 de novembre, 2015

02 de novembre, 2015

REUNIÓ DE LA PLATAFORMA SALVEM TORRE GARCINI


Pimeres fotos de Can Garcini
  
Las AAVV Joan Maragall ha demanat ja l'entrevista amb la Regidora Mercedes Vidal. Encara no han concretat pas el dia perquè s'acosten els plens municipals i argumenten que tenen l'agenda molt atapeïda. Els membres de la AAVV, estaran alerta.

Es tira endavant col·locar un tauler d'anuncis per anar informant als veïns de tot el que concerneix a la finca. 
 
Prposta del primer cartell a penjar al taulell d'anuncis.

No tenim idea en quin estat es troba la casa per dins desprès de tants anys tancada. Sabem, això si, per un dels antics propietaris, que hi havia goteres a la teulada i moltes humitats a la planta baixa, L'AAVVJoan Maragall farà gestions al respecte.

Per les festes de Nadal es parla de realitzar alguna acció festiva per recordar als veïns que la Plataforma segueix lluitant per aconseguir que la finca passi de propietat privada a municipal i es destini a us-de-fruït dels veïns.

A la fi de deixar constància que continuem la nostra tasca reivindicativa respecte de la finca Torre Garcini, s'acorda assistir el dia 17 de novembre a la Comissió de Seguiment del barri, a la fi que el tema Garcini aparegui en l'ordre del dia del proper Consell de Barri que es farà el dia 30 de mateix mes. Ambdues reunions es faran en el Centre Cívic de Can Planàs.

 La propera reunió de la Plataforma Salvem Torre Garcini : el dimarts dia 1 de desembre a les 11 del matí al Mas Guinardó.

FORUM D'URBANISME A LA FAVB

FÒRUM VEÏNAL SOBRE L’URBANISME DE BARCELONA
Durant els dies  30 i 31 d’octubre, organitzat per la Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona (FAVB), ha tingut lloc el Fòrum Veïnal sobre l’urbanisme de Barcelona.
L’acte de benvinguda  al Fòrum, i d’inici, el va marcar la ponència de l’urbanista  Jordi Borja sobre    l’evolució històrica de l’urbanisme a Barcelona.
La jornada de dissabte es va organitzar al voltant de sis tallers participatius simultanis, amb l’objectiu de facilitar l’intercanvi d’idees entre persones de procedència diversa, tant des del punt de vista professional com des de l’àmbit d’entitats veïnals i moviments ciutadans, totes interessades en el desenvolupament urbà.
Aquests tallers van tractar sobre: Espai urbà i reindustrialització, Espai públic i equipaments, Justícia i espai a la ciutat, Urbanisme i desenvolupament comunitari de barris, Habitatge i polítiques de sòl i Ciutat metropolitana.
Aquest format de discussió té com a aspecte positiu poder sentir les opinions i aportacions dels participants, que provoquen discussions molt enriquidores .
Però el més important d’aquests fòrums és que les conclusions  puguin arribar  a les instàncies municipals  per a ser incloses en el Programa d’Actuació de la Ciutat (PAC) i, a nivell de districtes i barris, es vegin reflectides  en el Programa  d’Actuació de Districte (PAD).
La participació en aquest Fòrum ha estat per a la nostra Associació la manera de fer-nos portantveus de tot el que sentim al veïnat del barri, i poder exposar-lo més enllà dels nostres límits geogràfics; per a expressar el que volem i el que no volem que sigui la nostra ciutat, per a modelar-la perquè, tal com va dir Jordi Borja en l’acte inaugural, “la ciutat del futur és la ciutat d’avui, les dinàmiques dominants estan perfilant la ciutat del futur”.


Si voleu mes informació veieu:  https://forumurbanismebcn.wordpress.com/ 

29 d’octubre, 2015

VISITES AL CAP


Si demanes hora de visita al CAP (Centre d’Atenció Primària)
 i no hi pots anar
 anul·la-la

Els metges de capçalera i infermeres del CAP, ens han comentat que es troben amb persones que tenen hora i que quan els criden no hi son. No saben els motius, si s’han trobat pitjor i han anat a urgències, si estan hospitalitzats, si han marxat de viatge, si no se’n han en recordat, si han trucat i no els han pogut atendre ... el tema està en que son hores de visita donades que son desaprofitades i no s’atén a ningú. Si s’anul·len aquestes visites poden ser utilitzades per altres persones que no es troben be o avançar les visites donades.
Amb aquest escrit volem alertar-vos per fer-nos-en responsables i, en cas de no poder-hi anar, anul·lem aquesta visita programada.

Si ens voleu fer arribar els motius pels que creieu que passa això, en farem un recull i escriurem un article al proper butlletí de l’associació.

22 d’octubre, 2015

RED DAY Veniu a donar sang

Dissabte 24 d'octubre, l'associació de donants de sang de l'Hospital de Sant Pau ha creat el Red Day, un dia per anar a donar sang en família. Una jornada festiva amb la qual es pretén que els més petits integrin en la seva quotidianitat el fet d'anar a donar sang amb els seus pares, amb l'objectiu que, quan siguin adults hagin adquirit aquest compromís social.fc
















Per a l'organització del Red Day, l'associació ha comptat amb la col·laboració de Mammaproof.org , plataforma inspiradora per a les famílies de Barcelona, i en aquesta ocasió proposant gaudir d'un dia solidari en família.

Mentre els pares poden donar sang s'han programat diferents tallers:
Nyam Nyam, taller culinari perquè siguin els més petits els que preparin un refrigeri reconstituent per als seus pares després de la donació. Yoguitos , per gaudir del relax d'una sessió de ioga en família i Edukative, que els ensenyarà a construir un robot amb peces de Lego. A més els que vinguin cap al migdia gaudiran d'un pícnic fet amb molt d'amor pels amics de Nyam Nyam i un concert de la Laia Vehí.

Us esperem... convideu i reenvieu aquest mail a totes les vostres famílies conegudes!!!

LA SÍNDICA DE GREUGES DE BARCELONA ENS OFEREIX UNA TROBADA

La síndica de Greuges de la Ciutat de Barcelona, Maria Asumpció Vilà, ens ofereix una trobada per plantejar-li les nostres reivindicacions, queixes, sugerencies i propostes.
Per això us oferim lapossibilitat d'enviar-nos les vostres demandes, amb el nom, telèfon i correu electrònic, al correu de l'Associació: avvjoanmaragalldelguinardo40@gmail.com i de venir i participar a la trobada.
Quan sapiguem la data us convocarem donant-vos tots elsdetalls.
Us agraïm per endavant la vostra col·laboració.
Es un moment idoni per fer sentir la nostra veu.

21 d’octubre, 2015

Fira d'Economia Social i Solidaria.

Aquest any es celebra la IV edició de la Fira d'Economia Social i Solidaria.

Será al recinte de Fabra & Coats de Sant Andreu, durant els dies 23, 24 i 25 d'octubre.
Els continguts d'enguany giran al voltant de la reapropiació de la vida. Posar la vida al centre, trencar les cadenes de les practiques d'aquest sistema, i repensar l'economia i la societat perque la vida esdevingui central i sostenible; una vida que situï les persones i l'entorn al centre del focus d'atenció.
Us passem el enllaç a on podeu trobar tota la informació: http://www.firaesc.org/.
Salut,

Carrer La Bisbal 40-42, baixos
08041 Barcelona
Telèfon:    933.477.310
Blog:        http//avvguinardo-joanmaragall.blogspot.com.es  


Ens trobem tots el dimecres de 18:00 fins 20:00

Oci i salut a un sol click. Segueix-nos! www.sortimbcn.cat

Des de l'Agència de Salut Pública de Barcelona ens informen que s'ha obert la web sortimbcn . L'objectiu principal d’aquest web és promoure l’oci saludable entre la població jove de la ciutat de Barcelona i reduir les conductes de risc per a la salut.

Benvolguts/des, 
Us fem saber que des de l’Agència de Salut Pública de Barcelona hem obert el web www.sortimbcn.cat . L’objectiu principal d’aquest web és promoure l’oci saludable entre la població jove de la ciutat de Barcelona i reduir les conductes de risc per a la salut.
Els usuaris hi trobaran una agenda permanentment actualitzada de les propostes musicals, teatrals, artístiques i esportives de la ciutat de Barcelona, relats d’històries de joves i informació sobre drogues, sexualitat i altres temes de salut. A més www.sortimbcn.cat ofereix un consultori on-line en què anònimament es poden preguntar dubtes que són atesos per especialistes de l’Agència de Salut Pública de Barcelona.
La pàgina web està vinculada a les xarxes socials de facebook i twitter i diàriament ofereix propostes d’oci per a joves, envia missatges preventius i organitza concursos.
 Pensem que www.sortimbcn.cat pot ser un bon recurs pels joves de la ciutat de Barcelona i us agrairem que ens ajudeu a fer-ne difusió entre professionals que la puguin donar a conèixer a la població a la que ens dirigim.
Si teniu qualsevol dubte o desitgeu que us fem arribar material divulgatiu sobre el web si us plau contacteu amb Montse Bartroli, tècnica del Servei d'e Prevenció i Atenció a les Dependències (mbartrol@aspb.cat).
Desitjant que aquesta informació sigui del vostre interès, rebeu una salutació ben cordial.


Maribel Pasarín
Agència de Salut Pública de Barcelona

20 d’octubre, 2015

REFUGIATS I INMIGRANTS: LA HIPOCRESÍA D'EUROPA

"Des de l'Observatori de l'Assemblea Social.
Organitzen: AVV Joan Maragall del Guinardó, AVV del Baix Guinardó, Cooperativa Rocaguinarda, Assemblea Social del Guinardó i Procés Constituent. "

FESTA DE RADARS AL GUINARDÓ

El 18 de Octubre varem celebrar la segona festa Radars dels Barris del Guinardó, Baix Guinardó i Can Baró.


LA SEGONA FESTA DE RADARS AL GUINARDÓ
Un any més, s’ha celebrat la festa RADARS al nostre barri. Per a aquells que encara no sàpiguen de què es tracta, els en farem cinc cèntims.
RADARS és un projecte de l’Ajuntament de Barcelona que té com a objectiu facilitar que les persones de més de 75 anys, que viuen soles o acompanyades per una altra persona gran puguin continuar vivint a casa seva amb la complicitat del seu entorn, garantint el seu benestar. La prioritat és reduir la soledat així com el risc d’aïllament i d’exclusió social.
El projecte Radars va iniciar-se al Districte al desembre del 2012, concretament als barris del Guinardó i Baix Guinardó.
 Enguany, RADARS ha començat també al barri de Can Baró, i ja suma 41 entitats i al voltant de 289 Radars, que vetllen amb una mirada sensible i respectuosa per aquestes 82 persones detectades del Districte.
La jornada ha tingut lloc al Casal d’Entitats Mas Guinardó, amb una presència ben nombrosa de gent gran i col·laboradors.
Ha començat amb una representació teatral, a càrrec de grups de teatre del barri, que explicava de manera molt entenedora en què consisteix el projecte.

 A continuació, i després d’un petit esmorzar per a recuperar el to i continuar amb la festa, s`han projectat imatges del Guinardó d’abans. Quina lucidesa dels presents per reconèixer els carrers i places que formen part del seu imaginari personal i col·lectiu !
Algunes de les persones presents han rebut, dins d’un sobre, missatges d’amistat i afecte per a encoratjar-les a seguir el seu camí .
 La festa ha acabat amb una cantada d’havaneres.

 Com a informació complementària, també volem donar a conèixer que la biblioteca Mercè Rodoreda té un servei de préstec a domicili per a qui no pugui acostar-se a la biblioteca. I, per a aquelles persones que tinguin dificultat per a llegir, hi ha voluntaris que poden passar una estona amb qui ho necessiti i llegir el llibre que hagin demanat a la biblioteca.
Només cal trucar al 93 435 31 70 i plantejar la demanda.
 Fins al proper any!

19 d’octubre, 2015

Nova Reunió de la Plataforma Salvem Torre Garcini

reunió Torre Garcini dia 15.10.2015

La reunió va reunir persones de l'AAVV Joan Maragall, El Pou, particulars, dues Associacions de Joves, Assemblea de Joves del Guinardó "La Rutlla i Consell de la Joventut d'Horta-Guinardó, us agrairé que els joves m'envieu els noms dels grups que representeu i el vostres propis per tenir constància de qui sou.

En resum desprès de fer un repàs dels últims moviments que no han estat molts, canvi d'Ajuntament i dels seus representants i com acció principal que el nou Consistori  ha dut a terme és que  han posat uns pilons al voltant de la finca per evitar sorpreses.

S'ha decidit demanar mitjançant l'associació de Veïns una entrevista amb la Regidora del districte, tan aviat en sapiguem la  data us la comunicarem.

En Joan Corbera ha proposat que es pengi un cartell fix d'actes relacionats amb la masia a la porta de la finca del carrer Xiprer a la fi que el veïnat pugui estar informat de tots els actes que es duen a terme.

El dia que mantinguem l'entrevista amb la Regidora se li lliurarà un dossier on es tractin aspectes històrics, reivindicatius portats a terme fins el moment , així com tècnics de la finca. 

Per altra banda, hem decidit trobar-nos de nou el proper dia 30 d'octubre a les 11 del matí al Mas Guinardó com sempre.


Fins aviat

AMPLIACIÓ DE LA XARXA ORTOGONAL DE BUSOS

L'Ajuntament amplia la xarxa ortogonal de busos, a nosaltres ens reforma la línea 20 i al districte ens hi passa la H4.

OBRES D'ARRANJAMENT AL GUINARDÓ

Des de l'Ajunatment ens informen que faran obres d'arranjament al nostre Barri. 
Ho celebrem! Per alguna cosa es comença! No pares, sigue sigue!
Esperem informar de moltes més.


Hola,
Recollint demandes que han anat sortint a la ronda de trobades amb AVV’s i d’altres recollides tècnicament, farem algunes actuacions, petites però importants, pels barris abans d’acabar el 2015.
En concret, al Guinardó, farem l’arranjament de la cruïlla dels carrer Renaixença amb Amèrica i Rambla Volart.
A banda d’això, l’Eix Maragall abans de l’estiu ens va demanar on parava l’estàtua de Joan Maragall retirada de la Plaça Maragall per les obres. Vam fer les indagacions pertinents i la vam localitzar a un magatzem municipal. El cas és que hi ha disponibilitat econòmica per recol·locar l’estàtua aviat i així ho farem. Hem parlat amb la gent de l’Eix i la idea és recol·locar-la a la zona que toca cap al Guinardó. Acabarem de veure on ja que la zona que era el Pou de les obres no podem posar-hi pes...
Només perquè n’estigueu al cas,
Qualsevol cosa no dubteu a contactar-me! J
-------------------------------------
Pau Gonzàlez Val

Conseller Tècnic



15 d’octubre, 2015

La nova Generalitat ha de recuperar Aigües Ter-Llobregat

AIGUA ES VIDA ens envia aquest comunicat
La privatització exprés de la “joia de la corona” ha comportat més espoli a les arques públiques i pitjor servei

Junts pel Sí i la CUP tenen l'oportunitat de demostrar la seva aposta per un país al servei de la gent i no de les multinacionals
Barcelona, 9 d'octubre de 2015. Aigües Ter-Llobregat (ATLL), l'empresa pública encarregada de subministrar l'aigua als dipòsits de capçalera de gairebé 5 milions d’habitants de Catalunya, fou creada el 1990 amb una visió de crear estructures d'estat que els últims anys, paradoxalment, sembla haver-se perdut. La companyia, guanyadora de premis internacionals per la seva bona gestió, fou privatitzada el 2012 pel llavors recent arribat govern de Convergència i Unió a través d'una simple disposició addicional en la llei Òmnibus.
Però el procés de privatització ha sigut més que polèmic. Alguns dels elements que cal destacar són:
·         La forta oposició municipal que ha aixecat, en tant que els municipis són copropietaris d'ATLL i en cap moment han sigut consultats, fet que ha propiciat l'aprovació de nombroses mocions municipals arreu del territori.
·         El desgavell polític i judicial en què s'ha vist immersa des del primer dia, amb situacions tant esperpèntiques com són la Generalitat denunciant-se a ella mateixa, dimissions de consellers, canvis en l'Òrgan Administratiu de Resolucions Contractuals de Catalunya (OARCC) - l'organisme unipersonal depenent del departament de presidència que inicià la batalla judicial –, o l'aparició de misteriosos correus no signats a aquest òrgan, que aportaven arguments per convertir AGBAR en la guanyadora del concurs.
·         La subordinació de l'interès general als interessos privats: la dessaladora del Prat, que ha d'alleugerir i contrarestar la sobreexplotació que viu el riu Ter, està funcionant sota mínims o directament aturada, per una qüestió de maximització de beneficis.
·         La constatació un cop més de la incapacitat del regulador per controlar al regulat, com es donà per exemple en el capítol de contaminació del passat mes de febrer al riu Anoia, on Acciona (gestionant ATLL) i Agbar s'acusaven mútuament de l'episodi mentre l'Agència Catalana de l'Aigua era incapaç de fer prevaldre els criteris públics en les fonts d'abastament
Avui aquesta privatització està en fals. L'última sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha declarat nul el concurs de privatització, per la qual cosa ni Acciona, la guanyadora del concurs i que a dia d'avui continua gestionant ATLL, ni AGBAR, l'aspirant que busca acabar de completar el monopoli de l'aigua a Catalunya, es podran quedar amb ella. La Generalitat, en lloc d'acceptar que ha fet el ridícul i aprofitar la porta que obre la sentència per replantejar-se la seva visió de país, decidí xutar la pilota endavant i recórrer l'escrit judicial.
Les eleccions del 27S han reconfigurat el mapa polític català. En aquest context, Junts pel Sí i la CUP estan en converses per dibuixar els grans acords de país. Més enllà de presidències i cares visibles, entenem que cal apostar per posar les institucions al servei del país, començant per recuperar la gestió pública d'ATLL.

A més a més, Catalunya Sí Que Es Pot, la CUP, ERC i el PSC van signar públicament el Compromís de l'Aigua de Catalunya, el passat 8 de setembre, on es comprometien amb les demandes que aquí fem. Des d'Aigua és Vida entenem que una política de primera ordre com és el subministrament d'aigua a la població no pot estar subordinat a cap altre tipus de discussió o negociació. Amb l'aigua no es negocia. 

112.000 persones estan en llista d’espera per a una prova diagnòstica

El diari EL PAIS va publicar l'11 d'Octubre aquest article que denuncia l'augment de persones pendents de proves diagnòstiques a la sanitat pública.
Foto
Si voleu llegir l'article,podeu clicar l'enllaç ARTICLE ELPAIS

14 d’octubre, 2015

Segona festa Radars al Guinardó!!!!!

Recordeu la festa de Radars? Es aquest diumenge! Al matí! Al Mas Guinardó!
Amb motiu de la celebració del dia internacional de la Gent Gran, ens complau convidar-lo/a a la segona festa iniciativa del Projecte Radars.
El projecte Radars va iniciar-se al Districte al desembre del 2012, concretament als barris del Guinardó i Baix Guinardó. Enguany, RADARS ha començat també al barri de Can Baró i ja suma 41 entitats i al voltant 289 Radars que vetllen amb una mirada sensible i respectuosa per reduir el risc d’aïllament i d’exclusió social de 82 persones grans del Districte.
Fa més de dos anys que anem sumant radars de tot tipus al Districte d’Horta Guinardó i creiem que serà molt positiu tornar a trobar-nos per fer un esmorzar amb veïns i veïnes del barri per conèixer-nos entre nosaltres. És per això que us convidem, a compartir un matí lúdic amb les persones ateses per RADARS, i altres voluntaris i entitats implicades al projecte.
La festa serà el dia 18 d’octubre al Mas Guinardo, de 10 a 13h del mati. Tindrem un espai per compartir la feina feta entre tots durant l’any passat i les novetats per l’any vinent. A més, també gaudirem d’ havaneres i altres espectacles a l’esplanada del Mas Guinardó.
Moltes gràcies i esperem veure-us el dia 18 d’octubre a partir de les 10 del matí al Mas Guinardó.
Us hi esperem!
Cordialment,
EQUIP del projecte RADARS: Casal de Gent Gran del Baix Guinardó, Casal de Gent Gran del Parc del Guinardó, AAVV del Guinardó, Associació Gressol, Associació de veïns del Baix Guinardó, Associació Nou Horitzó, APV Mas Guinardó, Coordinadora d’Entitats, Associació de Comerciants de l’Entorn del Mercat del Guinardó, Associació de comerciants de Mercat del Guinardó, Associació Amics de la Revetlla, Eix Comercial del Guinardó, CAP Sardenya, CAP Maragall, Unitat de Treball Social de l’ Hospital de Sant Pau, Biblioteca Mercé Rodoreda, Servei de Convivència, Centre Cívic del Guinardó, Direcció de Serveis a les persones i al territori Dte. Horta Guinardó Equips de Serveis Socials del Guinardó i del Baix Guinardó.

PARTICIPACIO I AUTONOMIA A L'AJUNTAMENT

L'Observatori Guinardó-Can Baró ha preparat aquesta xerrada debat per a tots nosaltres.

Us hi esperem!

12 d’octubre, 2015

"Taula rodona “L’economia solidària com un eix emergent del comerç local”.

Dimecres, 14 Octubre, 2015 - 19:00. Sala d'actes del Mas Guinardó

En el marc del mes de l’economia solidaria, el Casal acull una taula rodona amb entitats entorn “l’economia solidària com un eix emergent del comerç local”, amb les següents aportacions:
  • Com contribueix l’economia solidària al bé comú i al mercat social? A càrrec de Jordi Ribas, membre de la XES
  • Presentació del PAM A PAM, mapa col.laboratiu del consum responsable i l’economia solidària al Guinardó. A càrrec de SETEM.
  • AAVV Joan Maragall
Amb la presència de Carol Porta, Consellera de Districte Horta-Guinardó.
Organitza: APASSOS i XES, Xarxa d’Economia Solidària
De l’1 al 24 d’octubre informació de la FESC (IV Fira d’Economia Solidària de Catalunya).
Més informació: www.xes.cat || www.firaesc.org/tag/fesc2015/
Podeu veure també: http://pamapam.org "


Mercès a totes.
Salut,
Mila

06 d’octubre, 2015

PRIMER CONCELL PLENARI D'HORTA-GUINARDÓ DEL NOU GOVERN MUNICIPAL

Ahir 5-10-2015 es van celebrar dos consells plenaris al nostre districte
En el primer es va formalitzar els nomenaments i preses de possessió del president i membre respectivament del Consell Municipal del Districte d'Horta-Guinardó dels Srs. Jaume Collboni i Pau Gonzalez.
També es va formar el Cartipàs i tots els grups i càrrecs del Districte. Demanem a aquest que ens envïi totes aquestes dades que per extenses no varem retenir i son importants per dirigir-nos-hi en la nostra tasca de participació i col·laboració amb totes elles.
 
També es va fer públic que el Sr. Eduard Vicente es el nou Gerent del Districte.

En el segon, es van informar moltes decisions, propostes, proposicions, precs i preguntes del Districte. De totes elles, que tinguin relació amb el nostre barri, anotem:
Una proposició d'ERC de invertir el superàvit municipal en compra de patrimoni, entre altres Can Garcini, que va ser rebutjada per extensa (hi havia dotze inversions i es va proposar de fer dotze propostes)
Un prec del PSC sobre el mapa escolar del districte per veure si els itineraris es poden mantenir dintre el districte, que va ser acceptat. I un altre sobre el PAM i el PAD que no vaig entendre.
Una pregunta d'ERC sobre els busos del barri, demanant si funcionaran els diumenges i milloraran el servei, que va ser acceptada i es negociarà amb TMB.
I una de la CUP sobre l'estat de la recuperació de Can Garcini per al Barri, Districte i Municipi i es va explicar que hi ha negociacions amb la propietat i sembla que tenen bon pronòstic. No van poder donar dades ni detalls per no entorpir la negociació. AQUESTA ES UNA BONA NOTICIA!
També es va fer públic que el trasllat del CAP Guinardó al nou edifici de la Illa del Mercat està aprovat per a final d'aquest mes, pricipis de Novembre com a màxim. AQUESTA ES UNA BONA NOTICIA!

Si teniu mes informació o esmenes a la que vaig recollir, us prego ens ho feu arribar i ho publicarem.



01 d’octubre, 2015

EL GUINARDO NECESSITA ESPAIS

DES DE L'OBSERVATORI DEL GUINARDÓ-CAN BARÓ ENS ENVIEN AQUESTA CONVOCATORIA



Per veure el comunicat feu clic a l'enllaç EL GUINARDÓ VOL ESPAIS

29 de setembre, 2015

ANEM OMPLINT PÀGINES DEL NOSTRE BLOG

A POC A POC ANEM OMPLINT LES PÀGINES DEL NOSTRE BLOG QUE ESTAVEN EN CONSTRUCCIÓ
HEM OMPLERT LES PÀGINES:
- QUI SOM
- QUE FEM
- FES-TE SOCI
LES PODEU VEURE I SI HI TENIU SUGERIMENTS O CORRECCIONS A FER US AGRAIREM QUE ENS LES FEU SABER.

INFORMACIÓ SOBRE L'ANISAKIS

L'Agencia de Salut Pública ens envia aquesta informació sobre l'Anisakis

Per veure-lafeu clic a l'enllaç ANISAKIS

22 de setembre, 2015

LA REMUNICIPALITZACIO DE L'AIGUA


Com ja varem informar en aquest blog, el 15 de setembre va tenir lloc, a la Plaça de la Vila de Gràcia, una xerrada  promoguda per les Plataformes Enginyeria sense fronteres, Aigua és vida i  amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona a propòsit de la remunicipalització de l’aigua .
Totes les intervencions van ser molt interessants, però volem destacar-ne dues: la de Cèlia Blauel perquè ens assenyala una camí a seguir en la gestió d’un ben escàs i preuat i la de Janet Sanz perquè, finalment, l’Ajuntament es pren de manera seriosa un assumpte que ens toca de molt a prop: la nova empresa mixta Agbar- Ajuntament de gestió de l’aigua, creada a l’anterior mandat i el control que sobre la seva gestió  ha de fer l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
Cèlia Blauel, Tinent d’Alcalde de Paris i Presidenta d’Aigües de Paris, va explicar com van crear una empresa municipal per gestionar l’ aigua de la municipalitat de París. La nova empresa ha recol·locat tots els treballadors de las dues empreses privades que fins aleshores gestionaven l’aigua, ha fet un treball de substitució de les velles canonades d’amiant, ha millorat el manteniment de les conduccions i, el que és més important, ha dut a terme una política social que ha impedit els talls d’aigua a famílies desfavorides i, en d’altres casos, ha negociat la forma de pagament de les factures. Aquesta nova gestió ha aconseguit rebaixar el preu de l’aigua un 8%.
Janet Sanz és Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Barcelona i responsable de l’àrea de Medi Ambient. Segons va dir, la primera petició que va fer a la primera reunió que va tenir lloc de l’AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona) va ser la de demanar una auditoria pública de la constitució d’aquesta empresa mixta de la que us hem parlat anteriorment. Empresa de  la qual l’Ajuntament només té un 15%. L’altre 85%, AGBAR n’és la propietària. Això deixa l’Ajuntament en una situació de clar desavantatge a l’hora de poder imposar certes polítiques socials en la gestió i en altres àmbits.
D’altra banda, ha demanat a l’empresa tota la informació necessària per a conèixer la situació de les instal·lacions, la substitució de canonades d’amiant, els treballs de manteniment… per a poder controlar que tot allò al que s’ha compromès  es dugui a terme.
Per primera vegada han pogut conèixer que els talls d’aigua que s’han produït a l’AMB han estat de 20.000 i 140.000 a tota Catalunya.

Hem de saber que hi ha municipis de Catalunya que ja han  remunicipalitzat la gestió de l’aigua i que altres, com Terrassa, estan en vies de fer-ho.

DEBAT A LA FAVB SOBRE SANITAT

Sanitat 100x100 pública i universal


Comissió en defensa de la Sanitat Pública de la Favb

Em demanen que publiqui això de la Feceració d'Associacions de veíns.

11 de setembre, 2015

Difusió i logística xerrada remunicipalització

iep!
passo aquest correu amb info sobre la xerrada de remunicipalització el dimarts que ve a la tarda, tot cop de mà és benvingut i dubtes i suggerències també :)
La idea de l'acte és que sigui força potent, a l'aire lluire per portar aquest tema al carrer i amb convidades de luxe com la tinent d'alcalde de París i la de Barcelona. A les 19h a la Plaça de la Vila de Gràcia

1. Difusió
- El cartell de l'acte va en adjunt i en aquest enllaç cartell
enllaç a facebok perquè tothom s'hi apunti i ho comparteixi!
2. Logística
- Tothom qui vulgui pot portar flyers o elements de difusió (remunicipalització, pobresa energètica, contaminació, ...) o xapes/samarretes/altres que tingueu per repartir o vendre. Si m'aviseu millor i així sabrem quantes taules fan falta.
- Nosaltres portarem impreses infografies sobre aigua i si podem vendrem samarretes d'Aigua és Vida i l'edició catalana del llibre Our public water future.
- He creat una taula voluntaris perquè tothom qui vulgui/pugui doni un cop de mà en diferents tasques que hi haurà, així intentem repartir feina i no sobrecarregar ningú.
Res més per ara, gràcies i seguim!


10 de setembre, 2015

NOU PROJECTE MUNICIPAL AL DISTRICTE TROBA'T

Des de el Districte ens envien aquesta informació d'aquest nou projecte municipal per a les persones que hi pugueu estar interessades.
Per veure el catell iles dues cares del díptic, en pdf, cliqueu els enllaços seguents

CARTELL TROBA'T
TROBA'T DINS
TROBA'T FORA

03 de setembre, 2015

Nou enllumenat amb energia renovable a Horta-Guinardó

Nou enllumenat al Districte
















Ja ens arriba el progres!
L'Ajuntament ha instalat enllumenat alimentat amb energia que obtenim de les fonts naturals, la llum del sol i el vent.
Esperem que sigui el començament de una nova politica que ens permeti tenir feina al districte, estalvi economic, millora ambiental, progres tecnologic i autoestima.
Per veure els detalls cliqueu l'enllaç a la pagina municipal

NOU ENLLUMENAT A CAN BARO

31 d’agost, 2015

ALIANÇA CONTRA LA POBRESA ENERGÈTICA AVIS

Us recordem que el proper Assessorament Col·lectiu de L'Aliança contra la Pobresa
Energètica, tindrà lloc el proper dimecres dia 2 de setembre, a les 18,00 hores
(aquest serà el nou horari a partir d'ara), en la seu de la FAVB, carrer Obradors, 6-8,
baixos, (metro Drassanes o Liceu - Linea 3).
Salutacions cordials,
Aliança contra la Pobresa Energètica

05 d’agost, 2015

ACTA DE L'ASSEMBLEA ORDINARIA DE LA NOSTRA ASSOCIACIÓ DEL 2015

Aquí tenim l'acta de l'Assemblea d'aquest any. Val la pena veure-la per saber la situació de l'Associació i evaluar les actuacions a fer.
Al butlletí veurem que la situació està viva i va canviant. Hi intervé tenir un nou govern Municipal?
Us esperem als locals per parlar-ne.
Envieu-nos les vostres adreces de correu, si no rebeu el Butlletí per aquest sistema per ajudar a estalviar, gràcies.
Per veure l'acta cliqueu a l'enllaç
ACTA ASSEMBLEA 2015

EL BUTLLETI DE JULIOL DEL 2015 JA ES AQUÍ

Ja tenim publicat el butlleti del juliol del 2015
Ara aprofitan la pusa estival el podem llegir amb deteniment.
Per fer-ho busqueu-lo a la pagina BUTLLETI

21 de maig, 2015

La crisi arriba a l'Associació

La crisi arriba a l'Associació

Es veia a venir
Com ja deveu saber molts, si seguiu el que s’explica a les assemblees, l’associació ha anat trobant els darrers anys moltes dificultats per finançar-se.
De on arriben els diners i per on surten?. Una breu explicació.
Amb el inici de l’ajuntament democràtic, aquest, junt amb la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona, van acordar ajudar econòmicament a totes les associacions. Les possibilitats d’ajuts eren diferents segons els barris. O bé es facilitava un local municipal,  o s’ajudava a la compra d’un local, o be es pagava el seu lloguer, segons fos el cas.
Nosaltres estàvem en aquesta darrera situació. I la subvenció tenia en compte la quantitat que suposava el lloguer i les despeses inherents. Tanmateix aquest acord era revisable... i ho ha sigut tant, que, junt amb l’arribada de la crisi, s’ha anat disminuint aquest ajut o subvenció.
El darrer equip de Govern del Districte, desconeixedor –o així ho sembla- d’aquests acords, ha establert els seus barems, i ara se’ns atorga una tercera part del que rebíem fa 10 anys. El barem per a concedir la subvenció, segons ens ha escrit la Regidora, és “afavorir les activitats que més complementin les línies estratègiques marcades per l’equip de govern”. El que se’n diu “clientelisme” pur i dur. Naturalment la nostra independència respecte a qualsevol estratègia de tots els governs que hi ha hagut a la ciutat no lliga amb aquest argument.
D’altra banda, els diners que rebem de les quotes dels socis és una quantitat molt petita, malgrat que es va augmentar fa dos anys de 12€ a 15€ la quota anual. Actualment som uns 160 socis.
En quant a les despeses: Procurem que tota activitat que fem surti bé de preu, però les despeses fixes són elevades. Per una banda, el fet que el local tingui la condició de comercial fa que se’ns apliquin tarifes d’aigua i llum independents del consum, que és mínim. Tot i que hem tractat aquest tema amb les companyies subministradores, explicant que no teníem cap activitat comercial... “se siente”. El lloguer, també per aquest motiu, està sotmès al pagament de IRPF, pel que tenim també una gestoria que tramita aquests aspectes. I, per acabar-ho d’adobar, la llei d’arrendaments urbans ha fet actualitzar tots els contractes -i preus- dels lloguers de locals. Cap amunt, naturalment.
En l’anterior assemblea es va acordar, veient-ho venir, que la Junta busqués alternatives.
Per ara:
Un altre local més petit costaria igual o més del que paguem actualment. El trasllat i la seva adequació serien un cost afegit.
Hem demanat un local municipal al Districte i ens ha dit que no en tenen cap a disposició.
La millor solució i que ja s’ha debatut en varies ocasions seria instal·lar-nos al Mas Guinardó, però les condicions d’ús d’espais del Mas són molt estrictes i quasi incompatibles amb el nostre dia a dia. Tan sols podem accedir a un despatx itinerant, prèvia sol·licitud de dia i hora, i un armari permanent. El nostre local associatiu no te límit d’hores, ni de festius, ni de vacances. Si be tots els dimecres són els dies de reunió de junta, oberta a tothom, els treballs que se’n deriven són elaborats la resta de dies de la setmana. Molts diumenges, a més del treball de junta, també es celebren campionats d’escacs del nostre grup amb altres grups federats. La resta de dies de la setmana, a més a més, es troben grups de socis organitzats en altres activitats: un grup de patchwork, reunions i distribució de cistelles del grup EcoRocaguinarda, trobades del grup de Suport Mutu, entre d’altres. Per tot això, cal afirmar que aquestes activitats no es podrien dur a terme en un espai com el que podríem utilitzar, ara per ara, al Mas.
Properament tindrem una reunió amb el Districte per parlar d’aquest qüestió.
Si no es trobés una solució, perillaria la continuïtat de l’Associació.
És dolorós que desprès de més de 40 anys de treball pel barri haver de dir això; però és la realitat.

Demanem la vostra col·laboració i assistència a la propera Assemblea General del mes de maig per posar en comú aquesta situació i trobar-ne solucions.

Ajudeu-nos a trobar socis. Es una necessitat per la continuïtat de l'Associació.