Donada la preocupació que ens han fet arribar els veïns i la observació de les retencions del trànsit al Pg. Maragall, es fan les següents propostes de modificació de la regulació de la cruïlla i del carril bici:
- Per
seguretat (es un carrer amb fort pendent) el semàfor d’entrada a la plaça per Teodor Llorente s’hauria de modificar per a fer que el
groc intermitent utilitzes el llum inferior i quan passa a groc ho fes pel llum
del mig, tal com es fa al semàfor d’entrada al Pg. Maragall des de Mascaró. Ara molts vehicles passen en groc
per que es molt difícil
esbrinar quan es produeix el canvi.
- Coordinar
l’ona verda en sentit Horta, endarrerint el semàfor de Puerto Principe, per a
deixar lliure la Plaça
Maragall i deixar arribar al semàfor de
Teodor Llorente als del sentit centre ciutat.
- Modificar
el carril bici de Teodor Llorente fent un canvi de vorera dels senars a la
vorera dels parells a la cruïlla de Garrotxa,
(les bicicletes podrien, amb groc intermitent, canviar de cantó mentre els vehicles tenen el semàfor vermell). Llavors el creuament
del Passeig Maragall es podria fer per el costat d'Horta (com s’ha fet als carrers de Sant Antoni
Maria Claret i Industria), no fent
necessària la fase semafòrica dedicada.
A més a més:
- Augmentar
la duració del verd a la entrada de la
plaça sentit Horta(es d’un carril)
- Disminuir,
si cal, la fase del verd d’accés des de Teodor Llorente (te dos
carrils)
Motius:
L’accés a la plaça pels tres carrils del Passeig Maragall en
sentit Horta, ha quedat en, un exclusiu bus (amb semàfor dedicat), un de gir
obligatori a Olesa i Navas, i, el tercer per continuar en sentit Horta.
La reducció de capacitat del Pg. Maragall ha sigut molt alta al
quedar només un carril en sentit Horta.
La fase verda per l’accés de vehicles a la plaça en sentit Horta
es d’un 26% del temps del cicle semafòric, quan la fase verda del vehicles que,
amb el mateix sentit Horta, creuen Trinxant i també dels que surten de la plaça
creuant Puerto Principe es d'un 50%.
Això esta agreujat pel fet de que la
descoordinació de la fase verda entre el semàfor d’accés a la plaça i el de sortida
(cruïlla Puerto Principe) que talla la sortida de la plaça 3 segons abans que
es talli el d'entrada. Això fa que la plaça quedi plena de vehicles, (vegeu les
fotos) que inclús queden aturats tapant
el carril de gir de en sentit centre cap a Navas i obligant als vehicles a fer
maniobres difícils, especialment al bus V25, també aquest fet dificulta el pas del vehicles d’emergències
en senti horta.
Aquesta descoordinació també ajuda a que els que van sentit centre
ciutat, s'aturen al semàfor de Puerto Principe, tanca abans de que arribin, els
que esperen per girar cap a Navas, després dels ciclistes, giren i quan s'obre
el semàfor de Puerto Principe, els que volen girar s'han de tornar a esperar
tot un cicle per girar. Endarrerir el semàfor de Puerto Principe facilitaria
que arribarien al semàfor per girar abans de que es posi verd i poden girar en
el mateix cicle.
Fa uns mesos es va enllaçar el carril bici de Teodor Llorente amb
el carril del carrer Olesa, fent una diagonal que creuava la cruïlla i que va
requerir una fase exclusiva per a les bicicletes, (la nova regulació de la
cruïlla va fer necessàries tres fases semafòriques). Actualment circulen menys
de 10 bicicletes per hora.
El carrer Teodor Llorente per accedir a la plaça te una fase verda
(en realitat groc intermitent) del 31%. Com a comparació la fase verda pel Pg.
Maragall a la cruïlla amb la Rda. del Guinardó sentit Horta es també del 26%
però el Passeig te dos carrils.