El 13 de febrer, ens van citar al Departament de d’Infraestructures i mobilitat per informar-nos sobre les obres previstes per a l’accessibilitat al Metro Maragall.
Al 1r semestre 2018 licitaran les obres. A finals d’any s’adjudicaran i s’iniciaran al 2019. Durada 2 anys. És una obra més complicada que altres estacions. S’invertiran 11 milions € (quan l’estàndard són 3).
A les 3 entrades actuals es faran les següents actuacions:
a)
Accés Ronda Guinardó (Línia IV) És la que requereix una actuació més important. S’ha de fer el vestíbul totalment nou, La sortida al carrer es farà pels dos costats de la Ronda i la banda muntanya tindrà també ascensor.
b)
Accés des de la Linia IV a la línia V. S’han de posar dos ascensors un de pujada per a passar per sobre la via de la L4. El passadís d’intercanvi a la L5 no tindrà escales, sí rampes que compliran la normativa.
c)
Als Quinze és una remodelació integral interna. S’adapta amb un ascensor al carrer i 1 d’intern a l’andana central.
d)
Av Borbó no s’adapta. (No posen ascensors perquè en posen 1 per línia, malgrat s’ha argumentat per part de l’AVV Torre Llobeta-Vilapicina que dóna accés al CAP, al CUAP i la Residència de Cotxeres.)
També en van fer cinc cèntim sobre la Línia 9 Metro. Per acabar-la caldrien entre 800 i 1000 milions d’€. El BEI ha aprovat un crèdit de 740 milions (a gastar en 6/7 anys, segons el sostre d’endeutament que deixi la Generalitat, el Ministeri i Europa). El càlcul d’endeutament es fa any a any. Un cop es tingui govern, es podrà fer una planificació plurianual.
La línia 9 a més ajudarà a donar més servei de metro, ja que estan creixent els usuaris i les altres línies estan saturades. També permetrà fer actuacions en les línies més antigues si cal tallar-les en algun moment per a renovar les infraestructures.
El BEI també esta disposat a deixar diners a TMB per comprar més trens. La línia 9 és un projecte que l’interessa a nivell europeu per a la mobilitat sostenible i la qualitat de l’aire. Per això, el crèdit.