Ahir la Mercedes i Jo varem anar amb en Felix, aquell veí que va portar
la carta sobre la degradació del Barri, a la Comissió
d'Urbanisme,Conservació del Patrimoni, Manteniment de la Via Pública,
Mobilitat, Sostenibilitat i Seguretat.
Sota la direcció del Sr. Gonzalo Puelles, conseller
d'Urbanisme de CIU i amb la col·laboració del Sr. Manuel Franco, director del
Servei de Llicencies i Espai Públic es va desenvolupar la sessió.
La primera demanda es que l'acta ens la enviïn al acabar la
sessió, al cap de 2 o 15 dies, i no 5 dies abans de la nova sessió, per poder
informar els veïns i treballar-hi.
De tota la lectura d'actuacions que ha fet els districte en
el territori, extensa per cert, al nostre Barri del Guinardó només s'ha posat
enllumenat al refugi antiaeri del Mas Guinardó per adequar-lo per a fer-hi
visites turístiques.
Estan en curs les obres de la Unitat d'Actuació UA-3, sense data d'acabament de cap dels
terminis. No saben quan podrà obrir el Carrefour, ni el Mercat, ni res mes.
També la instal·lació d'Escales
Mecàniques al carrer Telègraf, amb data teòrica d'acabament el Desembre,
però sense poder-la assegurar ja que les escales, de la marca Kone, venen de
Xina (tot es fabrica a Xina Diuen), com si aquí no en fessin, i no saben si
arribaran, les importaran al port i les podran muntar. Diuen que les posaran en
funcionament a finals de Desembre, sense recepcionar l'obra i l'empresa instal·ladora
se'n farà càrrec.
Davant el seguiment de l'Arranjament
de l'Accés a les Bateries Antiaèries, varem demanar si s'ajustava al
projecte dels Tres Turons i ens varen dir que es provisional i parcial per
facilitar l'accés als turistes, el Pla va per mes llarg termini.
Com que ho varen allargar molt, i ens va tocar parlar al
final, amb només la meitat de l'aforament, i amb la pressió de que es molt
tard, només varem preguntar:
Com ens afecta la concessió dels terrenys del carrer
Montevideo com a parc a la nostra finca Torre
Garcini. Diuen que no afectarà a la nostra nova Propietat Municipal. L'Associació
ho va demanar per escrit.
Quin tipus de fanals
ens estan posant als carrers on els canvien, Renaixença, Telègraf, Escornalbou,
Xiprer, ... Diuen que son LED, però no d'alimentació solar.
Varem demanar que pintin 30 Km/h a les sortides del carrer St. Quintí per Torre Vélez i
Trobador. S'ho varen apuntar per fer-ho al asfaltar el carrer St. Quintí.
Comenten que si pinten les bicicletes de carril bici ja vol dir a 30Km/h. els
varem demanar que facin un nou diccionari d'interpretació del nou llenguatge,
però que pintin els 30 mentrestant.
L'Associació va demanar que al acabar les obres de la UA-3 ens convoquin per estudiar el recorregut del Bus del Barri abans de
que ho faci TMB. Ho varen anotar.
Varem demanar el Pla
de Mobilitat, que el Barri ens va dir que estava pendent del Pla del
Districte, i ens van dir que tenen el Pla de Mobilitat del Districte però no l'han
donat a conèixer. Es un pla de vianants
i transport públic que han encarregat a una empresa externa. Districte ha fet
el pla de mobilitat dels cotxes i no esta pendent del districte.
Dels horts a la finca
Ravellat-Pla no plantegen res fins que sigui d'us municipal, es veu que
encara no ho es!
Abans hi va haver una mica de debat sobre la manca de
voluntat del districte d'arranjar les
aceres dels nostres carrers, a petició de la Font d'en Fargues i apuntalat
per en Fèlix. Sembla patent ja que l'asfaltat dels carrers depèn dels serveis
centrals, i les aceres depenen del districte i no les reparen ni fan
adequacions integrals als carrers.
Per fer les reparacions, les hem de comunicar, una a una,
sembla, al telèfon de Civisme ¿? 900 226 226. La reparació de la Rambla Volart
la tenen dintre el munt, d'uns dos centímetres de gruix, va fer amb els dits en Manuel Franco, de
reparacions pendents de la Brigada d'Obres. La autoritat competent de
reparacions es el Gerent d'Obres Sr. Carles Mas.
Amb la pressa es va passar de demanar per:
El CAP de la UA-3, però per la informació general hi van
treballant sense termini clar.
L'accés al Metro de Maragall.
El solar de l'estació de la línea 9 del metro a la Ronda
Guinardó amb St. Quintí.
El pas dels autobusos per la Plaça Guinardó.
A veure si ho demanem al Consell de Barri!
I després de veure que fan la seva voluntat i prioritat amb
nosaltres i tots els altres Barris varem sortir a 2/4 d'11 de la nit. Hem de
pressionar mes!